Biztonságosabb lesz a vonatközlekedés a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vonalon
- Ország
- 2018.03.6
A vonalon közlekedő vonatoknak folyamatos rádiós felügyeletet biztosítanak, hogy a legváratlanabb helyzetekre is azonnal tudjanak reagálni.
Tízmilliárd forintos európai uniós támogatással 2020-ig a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. kiépíti az Egységes európai vonatbefolyásoló rendszert (ETCS L2) a Szombathely-Szentgotthárd közötti vonalon, amellyel jelentősen javul a közlekedés biztonsága - mondta Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára Sopronban.
A rendszer a pályaadatokat, egyebek mellett a sebességet tárolja, a biztosítóberendezésekből kapott információkat feldolgozza, ellenőrzi a vonatok sebességét, és szükség esetén beavatkozik – tudta meg az MTI.
A GYSEV eddig mintegy 150 milliárd forint értékben fejlesztette vonalait.
Kövesdi Szilárd, a vasúttársaság vezérigazgatója elmondta, hogy az ETCS L2 rendszer kiépítésével lehetővé válik a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vonalon közlekedő vonatok folyamatos rádiós felügyelete, és a rendszer kiépítésével a legváratlanabb helyzetekre is azonnal tudnak reagálni. Hozzátette: a vállalat legfontosabb stratégiai célja, hogy a lehető legbiztonságosabb vasúti közlekedést biztosítsa. Ennek érdekében az elmúlt években nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztéseket valósítottak már meg.
A kivitelező Thales RSS Kft. a vonal 110 kilométeres hosszán a pálya mentén helymeghatározó és kommunikációt biztosító elemeket telepít, bővíti az informatikai kapacitást, valamint telepítik az ETCS központi egységét.
A minisztérium az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) forrásaiból 59 elővárosi motorvonat felszerelését támogatja ETCS2 vonatbefolyásoló rendszerrel.