Oké, elektromos autó: de mit ér, ha kevés a töltő?
- Közélet
- 2018.02.18
Az elektromos autók jelentik a jövőt, amit a szegmens egyre növekvő eladásai is bizonyítanak. Kérdés, hogy Magyarország, s azon belül is hazánk nyugati határvidéke mennyire készült fel a 21. századi autózásra?
2017-ben megháromszorozódott az elektromos autók értékesítése az előző évhez képest, ami egyedülálló növekedést mutat.
"Azon túl, hogy üzemeltetése olcsóbb, mint a hagyományos robbanómotoros autóké, zéró emissziója miatt a környezet védelme szempontjából is megkerülhetetlen a változás" - mutatott rá Dr. Brenner Koloman.
A Jobbik országgyűlési képviselőjelöltje szerint sajnos a térség ennek az innovatív megoldásnak a támogatásában is le van maradva, hiszen amíg a szomszédos Kismarton (Eisenstadt) 14-15 ezres lélekszámához 12 töltő várja az elektromos autókat a városban, addig a majd 100 ezres Sopronban összesen 3, azaz három.
Ez pedig nem csak az itteni lakosokat nem ösztönzi ilyen, környezetkímélő gépjármű vásárlására, hanem az elektromos autóval rendelkező külföldieket sem, hogy városunkba jöjjenek.
Nem mellékesen a Nemzetgazdasági Minisztérium adatai alapján Sopron akár már holnap pályázhatna 5 db töltő telepítésre, vissza nem térítendő támogatással.
Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter pedig 2015-ben ígérte meg 150 db villámtöltő telepítést egy éven belül, s erre a célra elkülönítettek 7 milliárd forintot.
"Ma már láthatjuk, mi valósult meg ebből" - jegyezte meg a Jobbik Sopron központú választókerületének jelöltje, hozzátéve, hogy "a lehetőség tehát adott, csak éppen a szándék hiányzik a Fidesz részéről."
Brenner Koloman hangsúlyozta, hogy kormányra kerülve a Jobbik megteszi a szükséges lépéseket annak érdekében, hogy az elektromos autózás folyamatosan bővülő igényeinek megfelelő infrastruktúrát építsen ki.